سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید یار

1. آیا می‌توانم حداقل تا دو سال دیگر خودم را در این موقعیت شغلی تصور کنم؟

هر شغل، تعهدی طولانی‌مدت است. بنابراین، ضروری است که بتوانید خودتان را حداقل به‌مدت یک سال در آن شغل تصور کنید. فراتر از وظیفه‌‌ای که قرار است قبول کنید، بهتر است مسیر شغلی با آن شرکت را هم در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید که حداقل یک یا دو سال آینده در آنجا مشغول به کار خواهید بود و در این مدت سراغ شغل جدیدی نخواهید رفت.

 

نکته مهم دیگر دراین‌خصوص این است که از کاری که قرار است هرروز انجام دهید درک درستی داشته باشید. آیا عنوان شغلی‌ جدید به‌درستی وظیفه شما را شرح می‌دهد؟ در راستای ساختار شرکت است و هدف‌های حرفه‌ای شما را در خود دارد؟

 

بهتر است درباره موفقیت های آینده‌تان و ارزیابی هدف‌ها و نتیجه‌ها نیز به تعریفی مشخص برسید. اگر هنوز جوابی ندارید، از کارفرما بخواهید اطلاعات توضیحی راجع به شرکت را به شما بدهد تا بتوانید تمام انتظارات و مسئولیت‌های‌تان را بررسی کنید. اگر میان چیزهایی که در مصاحبه کاری راجع به آنها صحبت کرده‌اید و چیزی که در توضیحات شغل می‌بینید تفاوت‌هایی وجود دارد یا سؤال‌های جدیدی برای‌تان به وجود آمده است، برای رفع ابهامات‌ با مسئول استخدام صحبت کنید.

 

پاسخ درست یا غلطی برای این سؤال وجود ندارد. شما باید کاری را انجام دهید که به صلاح‌تان است. این سؤال را از خودتان بپرسید تا تشخیص دهید آیا قبول‌کردن این پیشنهاد واقعا کاری درست است یا خیر. به این فکر کنید که قبول پیشنهاد شغلی جدید چطور به پیشرفت شما یا رسیدن به اهداف کمک خواهد کرد. همچنین مزایایی را در نظر بگیرید که با قبول این پیشنهاد به دست خواهید آورد.

 

درمورد مقایسه کارکردن در رشته موردعلاقه یا کارکردن برای حقوق بیشتر بحث‌های زیادی وجود دارد. باید ببینید کدام‌یک از این دو مورد برای شما مهم‌تر است. کارکردن در رشته موردعلاقه انتخابی محبوب‌تر است، اما اگر به‌خاطر حقوق بالاتر به شغلی جذب شده‌اید هیچ اشکالی ندارد. اگر می‌خواهید سراغ شغلی بروید که بیشتر جنبه مالی آن برای‌تان مهم است، انتخابی موجه خواهد بود. فراموش نکنید که اینجا بحث درست و غلط مطرح نیست. تنها باید مطمئن شوید که دلایل روشنی دارید و عجولانه تصمیم نگرفته‌اید.

 

بالاخره، همان‌قدر که از گرفتن پیشنهاد شغلی جدید هیجان‌زده هستید، نباید اهداف کوتاه‌مدت و اهداف بلندمدت حرفه‌ای‌تان را فراموش کنید.

 

جدا از گرفتن پیشنهاد شغلی، آیا برای کارکردن در این شغل هم مشتاق هستید؟

 

آیا این شغل متناسب با توانایی‌ها و استعدادهای شماست؟

 

آیا این موقعیت کاری به ارتقای هدف‌های حرفه‌ای‌تان منجر خواهد شد؟ اگر نه، این شغل چه مزیتی برای شما خواهد داشت؟

 

حقیقت این است که، به‌جز خودتان، نمی‌توانید از هیچ‌کس انتظار داشته باشید که پاسخ این پرسش‌ها را بداند. پس، به‌اندازه کافی به هدف‌های‌تان و چگونگی تأثیر این پیشنهاد شغلی در رسیدن به آنها فکر کنید.